Door de bomen het bos niet meer zien: het online ticketsysteem

online ticketsysteem

Vroeger moesten kaartjes voor evenementen bij het evenement zelf of vooraf bij een speciaal kantoor betaald en opgehaald worden. Door de ontwikkeling van het internet is het online ticketsysteem in de entertainmentindustrie niet meer weg te denken, maar waarom is dit zoveel beter dan gewoon ouderwets face-to-face tickets kopen?

De voordelen van het online ticketsysteem

Het grootste voordeel is de tijdsbesparing voor zowel ticketkoper als -verkoper. Met het online ticketsysteem van tegenwoordig is bijvoorbeeld in de tergend langzame rij staan verleden tijd geworden. Via een website kunnen gemakkelijk kaartjes worden besteld voor het gewenste evenement. Daarnaast bespaart het veel geld, omdat er geen kaartjes geprint hoeven worden, minder personeel worden enzovoort. Bovendien kunnen er ook hogere prijzen gevraagd worden bij de ingang van het evenement en kunnen mensen sneller binnen de hekken van het evenement komen met een vooraf gekochte ticket. Mensen krijgen online sneller een goede eerste indruk van het evenement, zullen de beslissing minder snel van het weer af laten hangen, delen het feit dat ze aanwezig zullen zijn en het is puur gemak voor de consument om vanaf de bank een kaartje te kunnen kopen. Op deze manier wordt er natuurlijk ook meer verkocht. De opbrengst van de kaartverkoop is ook eerder beschikbaar, dus kan deze mogelijk ook nog ingezet worden. Genoeg reden om een online ticketsysteem te kiezen dus. Inmiddels zijn er zoveel online ticketsystemen ontwikkeld dat ‘de keuze reuze’ is, zoals men vaak zegt, maar welke kies je dan?

Welk online ticketsysteem is het beste?

Als het gaat om een online ticketsysteem vinden kiezers een aantal zaken belangrijk, zoals betrouwbaarheid, veiligheid, gebruikservaring, ondersteuning en promotie. Allereerst willen consumenten graag een betrouwbaar ticketsysteem. Dit houdt in dat het systeem bij voorkeur te alle tijde beschikbaar is en werkt. Een manier om dit te checken is bijvoorbeeld om te kijken in hoeverre er klachten of commentaar is geweest over toegang tot of de werkzaamheid van de site in de laatste zes maanden. Daarnaast vinden klanten het belangrijk dat het online ticketsysteem persoons-, ticket- en vooral betaalgegevens veilig bewaard. Het ticketsysteem moet bovendien bekend zijn onder potentiele kopers en effectieve promotie van evenementen leveren. Als consumenten eenmaal op de site van het online ticketsysteem terechtkomen, is tot slot de gebruikservaring ontzettend belangrijk. Het moet allemaal gemakkelijk en snel te regelen zijn. Mocht er toch een fout in het systeem zitten, is het belangrijk dat er ondersteuning aanwezig is. Het liefst per direct, via een chat bijvoorbeeld op de website van het ticketsysteem.

Kortom, kies een online ticketsysteem als de manier om jouw tickets te verkopen en als je dan toch moet kiezen: kies tickethelper.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *